سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ROYA AZAD777
پنج شنبه 91 آبان 4 :: 12:18 عصر ::  نویسنده : ROYA AZADKHANI

 

 معرفی حضرت مهدی (عج) توسط پیامبر اکرم ( ص) در روز عید غدیر خم :

  

"اَلا اِنَّ خاتَمَ الائمَةَ مِنا القائِم المَهدی."    " آگاه باشید ! همانا آخرین امام ، قائم مهدی از مااست ."

 

" اَلا اِنَّه الظّاهِرُ عَلیَ الدّین ."    " هان ! او بر تمامی ادیان چیره خواهد بود ."

 

" مَعاشرَ الناس ، النّور من الله عَزوَجَلّ مَسلوکٌ فیّ ثُمّ فی علیّ بنِ ابیطالب ، ثُمَ فِی النسل مِنهُ الیَ القائمِ

 

المَهدیّ ."     " هان ! مردمان نور از سوی خداوند عزوجل در جان من سپس در جان علی بن ابیطالب آنگاه نسل او تا قائم مهدی می باشد ."

 

" مَعاشرَ الناس ، اِنّهُ ما من قَریة اِلا واللهُ مُهلکُها بِتَکذیبِها قَبلَ یَومَ القیامة وَ مُمَلّکُها الامام المهدی واللهُ مُصَدّقٌ وَعدَهُ."     " هان مردمان ، هیچ سرزمینی نیست مگر اینکه خداوند به خاطر تکذیب اهل آن [حق را] ، آنان را پیش از رستاخیز نابودخواهد فرمود و به امام مهدی خواهد سپرد و هر آینه خداوند وعده ی خود را انجام خواهد داد."

 

"اَلا اِنّهُ المُدرِکُ بِکُلّ ثارٍ لِاولیاءالله."          "هشدار! که او خونخواه تمام اولیای خداست."

 

" عَلی امیرالمؤمنین و الاوصیاءِ مِن بَعدِهِ الّذین هُم مِنّی و مِنهُ اِمامَة فیهِم قائِمَة ، خاتِمُها المَهدی ."            " علی امیرالمؤمنین و جانشینان بعد از او کسانی هستند که آنها از من و من از ایشان هستم . و این امامت به وراثت پایداراست و فرجام امامان مهدی (عج) است.

    

برگرفته از وبلاگ مدعیان مهدویت




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آبان 4 :: 12:10 عصر ::  نویسنده : ROYA AZADKHANI

شرح جریان غدیر خم از روایات متواتر شیعه و سنّی

از دو صد آیه فزون قبل از غدیر * نازل آمد بر ولایت در امیر

لیک با تفسیر احمد صلی الله علیه و آله انحصار * بر علی بُد منطبق با صد عیار

بارها اصل ولایت را رسول * کرده مطرح نزد هر صاحب عقول

کلّ احکام خدا بی کم و کاست * کرده بود ابلاغ آثارش گواست

امر خاص و تازه آمد از خدای * بر رسولش تا که برخیزد زجای

خلق را گوید علی از بعد من * بر شما باشد ولی ذوالمنن

آیه آمد از خدای لم یلد * امر در ابلاغ با تأکید و جدّ

[73]

داشت حقّ این امر را تأکید چون * محتوای آیه بُد تهدید گون

هرگزش تهیدید مطلق نامده * جز در این مورد که از حقّ آمده

گر تو این تبلیغ را ناکرده ای * پس رسالت را بجا ناورده ای

هان معرّف شو علی را از اساس * حق تو را حافظ بود از شرّ ناس

بالصّراحه خواست حقّ باشد علی * خلق و شرعش را ولی بعد از نبی

امر آمد از خدا با ذکر نام * بر وصایت بر ولایت بر امام

با صراحت نام زیبای علی * آمد اندر وحی منزل بر نبی

داشت در تکوین ولایت آن امیر * والی تشریع شد روز غدیر

حال بشنو اصل مطلب از غدیر * از زبان راویان بس خبیر

نزد کلّ راویان از مسلمین * ثابت و واقع غدیر آن روز دین

راویان از شیعه و سنّی همه * معتبر اندر خبر نه از واهمه

با تواتر نقل مطلب کرده اند * بارها نقل مرتّب کرده اند

[74]

این قضیه منحصر باشد به خود * از روایت گویم این را نی زخود

خاتم پیغمبران از روی جان * طرح مطلب کرده با بهتر بیان

هر زمان ابلاغ حکمی می نمود * جمعیت از ده هزار افزون نبود

منحصر شد این نمایش در غدیر * از لحاظ جمعیت بُد بس کثیر

مجتمع در آن همایش چون شدند * در عدد از صد هزار افزون شدند

در بیابان خاتم پیغمبران * ساخت منبر از جهاز اشتران

بر فراز آمد به همراه علی * گشت جانها از فروغش منجلی

شکر ایزد را بیاورد او بجای * از پس تهلیل و تسبیح خدای

پرده را برداشت از راز نهفت * پس مخاطب ساخت مردم را وگفت

گفت آیا من نیم اولی به حق * از شما بر نفستان من از سبق

خلق گفتند ای رسول خاتمین * هان توئی مولای ما در شرع و دین

جان و مال و عرض و راه و رسَمِمان * تحت فرمان تو باشد هر زمان

[75]

دست خاتم با علی شد بر سما * تا که بیند خلق او را بر ملا

گفت هر کس را که من مولاستم * بر امورش از خودش اولاستم

این علی باشد بحق مولای او * هم امام دین و هم دنیای او

هر چه من دارم به جز پیغمبری * این علی دارد خصوصا رهبری

در خلافت بعد من این حیدر است * بر شما میر و امام و سرور است

خواست از حق او به آواز جلی * والِ مَن والاه از بهر علی

عادِ مَن عاداه ایضا خواست او * تا جدا گردد محبّش از عدو

کرد مطلب واضح اندر آن نشست * راه تعبیرات و تفسیرات بست

ای مسلمانان مبارک بادتان * بعد پیغمبر علی مولایتان

آیه الیوم اکملتُ لَکم * دینکم آمد برای کلّکم

این ندا از عرش اعلی چون رسید * دینتان کامل شد از ربّ مجید

قول قرآن و تواتر شد دلیل * منبع گفتار و اشعار خلیل




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آبان 4 :: 11:44 صبح ::  نویسنده : ROYA AZADKHANI

وقتی این داستان وخطبه غدیریه (سخنرانی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در معرفی امام علی علیه السلام) را تا انتها می خوانیم واقعیتهای شیرینی را در آن می یابیم که چون آب گوارایی کام خشک و عطشناک ما را شیرین می نماید و بذر امید وتلاش را در دل ما می کارد.

از جمله ی این بشارت ها، بشارت ظهور مردی از تبار مهربان ترین رسول حق تعالی می باشد، که می آید و زمین را پر از عدل و داد می نماید .

خبر از  ظهور مهدی موعود برای مردمی که درصدر  اسلام  زندگی می کنند و پذیرش ولایت امیر المؤمنین علیه السلام برایشان سنگین است، آینده نگریی  حکیمانه ایی است که برنامه ای  بلندمدت را به مسلمانان جهان ارایه می نماید.

 بیان  این مطالب در غدیر، یک پیشگویی و اِخبار از غیب نیز به شمار می‌آید.

آری باز خوانی این ماجرا ما را در یافتن پاسخ این مسئله که کمال غدیر به چیست وپایانش کجاست؟ به خوبی راهنمایی می کند.

محورهای اصلی خطبه غدیر شامل 11 سرفصل است که یکی از آنها در مورد جضرت مهدی عجل الله فرجه می باشد.

-حمد وثنای الهی                                        6-اشاره به کارشکنی های منافقین

2-الهی بودن مسئله غدیر                                 7-پیروان اهل بیت و دشمنان ایشان

3-اعلان رسمی ولایت وامامت 12 امام               8-حضرت ولی عصر

4-معرفی وبالابردن دست حضرت امیر               9-مطرح کردن بیعت

5-تاکید بر توجه امت به مسئله امامت                  10-حلال وحرام،واجبات ومحرمات

                              11-بیعت گرفتن رسمی از مردم 

 

همانطور که ملاحظه می شود در این خطبه علاوه بر طرح مسئله امامت امیر المومنین علی وائمه طاهرین علیهم السلام به صورت مجزا وخاص به امامت حضرت ولی عصرعجل الله فرجه الشریف پرداخته شده است واین گویای اهمیت و نقش مهدویت در آینده جهان اسلام است.

لذا در بخش هشتم این خطبه که به توصیف حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف اختصاص یافته وبه 30 صفت از اوصاف برجسته آن حضرت اشاره شده و وبه  برخی از این اوصاف اشاره می نماییم :

 

أَلَا إِنَّ خَاتَمَ الْأَئِمَّةِ مِنَّا الْقَائِمُ الْمَهْدِیُّ.

بدانید که آخرین امامان،مهدی قائم است.                                                                  أَلَا إِنَّهُ الظَّاهِرُ عَلَى الدِّینِ.

اوست غالب برادیان.                                                                                              أَلَا إِنَّهُ الْمُنْتَقِمُ مِنَ الظَّالِمِینَ.

اوست انتقام گیرنده از ظالمین

أَلَا إِنَّهُ فَاتِحُ الْحُصُونِ وَ هَادِمُهَا.

او فاتح قلعه هاومنهدم کننده آنهااست                                                                أَلَا إِنَّهُ غالِبُِ کُلِّ قَبِیلَةٍ مِنْ أَهْلِ الشِّرْکِ وهادیها.

اوغالب بر هر قبیله از اهل شرک و هدایت کننده آنهااست.                             أَلَا إِنَّهُ الْمُدْرِکُ بِکُلِّ ثَارٍ لِأَوْلِیَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.

اوگیرنده انتقام هرخونی از اولیا خداست.                                                                 أَلَا إِنَّهُ النَّاصِرُ لِدِینِ اللَّهِ.                                                                                                                 او یاری دهنده دین خداست.

أَلَا إِنَّهُ الْغَرَّافُ مِنْ بَحْرٍ عَمِیقٍ.

اوست استفاده کننده ازدریایی عمیق.                                                                                      أَلَا إِنَّهُ قَسِیمُ کُلِّ ذِی‏فَضْلٍ بِفَضْلِهِ وَ کُلِّ ذِی جَهْلٍ بِجَهْلِهِ.

اووست که هر صاحب فضیلتی را به قدر فضلش و هر جاهلی را به جهلش می رساند.                                                                                                                        أَلَا إِنَّهُ خِیَرَةُ اللَّهِ وَمُخْتَارُهُ.

اوانتخاب شده و اختیار شده خداست.                                                                             أَلَا إِنَّهُ وَارِثُ کُلِّ عِلْمٍ وَ الْمُحِیطُ بِکل فهٍٍم.

اووارث هر علمی و احاطه دارنده به هرفهمی است.                                                  أَلَا إِنَّهُ الْمُخْبِرُ عَنْ رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ الْمُشیدُ لأَمْرِ آِیانِهِ.

 اوخبر دهنده از پروردگارش و بالا بردنه ی آیات الهی است.                                          أَلَا إِنَّهُ الرَّشِیدُ السَّدِیدُ.

او هدایت یافته محکم بنیان است.                                                                                       أَلَا إِنَّهُ الْمُفَوَّضُ إِلَیْهِ.

او همان کسی است که کارها به او سپرده شده است.                                                                   أَلَا إِنَّهُ قَدْ بَشَّرَ بِهِ مَنْ سَلَفَ من القرونٍِ بَیْنَ یَدَیْهِ.

او کسی است که پیشینیان به او بشارت داده اند.                                                                 أَلَا إِنَّهُ الْبَاقِی حُجَّةً وَ لَا حُجَّةَ بَعْدَهُ وَ لَا حَقَّ إِلَّا مَعَهُ وَ لَا نُورَ إِلَّا عِنْدَهُ.

اوست که بعنوان حجت باقی می ماندوبعداز او حجتی نیست.هیچ حقی نیست مگر همراه او،وهیچ نوری نیست مگر نزد او.                                           أَلَا إِنَّهُ لَا غَالِبَ لَهُ وَ لَا مَنْصُورَ عَلَیْهِ.

او کسی است که غالب بر او نیست و کسی برضد او کمک نمی شود.

أَلَا وَ إِنَّهُ وَلِیُّ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ حَکَمُهُ فِی خَلْقِهِ وَ أَمِینُهُ فِی سِرِّهِ وَ عَلَانِیَتِه‏.

اوست ولی خدا در زمین و حکم کننده ی او بین خلقش و امین او بر نهان وآشکارش.

 درنتیجه

آنچه ازاین مقدمات حاصل می شود این است که کمال و نهایت غدیر به تحقق ظهور حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف وتصدی حکومت آن حضرت می باشد.

 

واما نفش ما

همانگونه که در ابتدای این جریان وتاریخ غدیر پیمان شکنی بیعت کنندگان موجب خانه نشینی 25 ساله ی امیرالمومنین علی علیه السلام وتاخیر تصدی گری امام شد امروز هم نوع عمل کرد مردم وپای بندی بربیعت شان وپیمان شکنیشیان تاثیر مستقیم بر تعجیل و تاخیر ظهور امام دارد.

امروز وظیفه ما پس ازکسب معرفت واعتقاد به اصل الهی امامت و امامت حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف ،دل دادن وسر سپردن به فرامین این رهبران آسمانی است(انجام واجبات وترک محرمات) و با سعی و تلاش در مسیر آن حضرت  مقدمات ظهور را فراهم آوریم.

 

 

تمام




موضوع مطلب :
<   1   2