سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ROYA AZAD777
ریشه مهدویت و بیداری اسلامی مشترک است
 حجت‌‌الاسلام محمد حسن زمانی، معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه، در نشست خبری با حضور خبرنگاران در مؤسسه آینده روشن مهدویت به ارتباط بیداری اسلامی و دکترین مهدویت اشاره کرد و ابراز داشت: پیوند عمیقی بین این دو موضوع وجود دارد و ریشه مهدویت و بیداری اسلامی مشترک است.

معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) بزرگترین بیدارگر جامعه اسلامی بودند، نقش ائمه اطهار(ع) را در این راستا مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: بعد از نبی مکرم این رسالت را ائمه(ع) بر دوش کشیدند و به غفلت زدایی از جامعه پرداختند.

حجت‌الاسلام زمانی، همچنین اضافه کرد: ائمه اطهار(ع) با کار فرهنگی و مبارزه با عوامل خاموشی ملت‌ها در صدد بیداری امت‌ها برآمدند و این راه به دست آخرین بیدارگر بشر حضرت مهدی(عج) ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به این مطلب که علمای فراوانی از گذشته تا به حال پرچم بیداری اسلامی و مبارزه با طاغوت را برافراشته‌اند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دم از انقلاب جهانی اسلام ‌زد و بیداری که امروز در کشورهای منطقه به وجود آمده نشأت گرفته از تفکر ایشان است.

حجت‌الاسلام زمانی،  مهدویت را یک نظریه بنیادین و تحقق بخش توحید در عالم دانست و عنوان کرد: در پهنه زمین نه تنها شیعیان بلکه دیگر مذاهب اسلامی نیز اعتقاد به منجی دارند و از سوی علمای اهل سنت بیش از بیست کتاب مستقل در باب مهدویت تألیف‌ شده است.

معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه از برخورد متحجرانه با مسئله انتظار باید پرهیز شود، تصریح کرد: با ایجاد طرحی برای گفتمان دینی و مذاکره بین مذاهب بسیاری از برداشت‌های اشتباه از بین می‌رود و زمینه‌ای برای اتحاد در این زمینه حاصل خواهد شد.

حجت‌الاسلام زمانی، در ادامه خطرات و چالش‌هایی که در برابر بیداری اسلامی وجود دارد را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: وقتی نخستین جرقه‌های بیداری در کشورهای اسلامی زده شد موانع فراوانی را پیش روی خود دید که برخی از سوی دولت‌های استعماری، برخی از جانب بازماندگان طاغوت‌ها و برخی نیز آفت‌های درونی این انقلاب‌ها بود.

معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه، اضافه کرد: بعضی از این خطرات و راه برون رفت از آنها را با برخی از اندیشمندان ومبارزان مصری که به ایران آمده بودند عنوان کردیم و امیدواریم راهی برای به سرانجام رسیدن بیداری اسلامی در جهان باشد

www598.ir.




موضوع مطلب :